B R O K E N    B E D
by Manfred Wolff-Plottegg
already 1972                                                                                                                                 

About the process of collapsing:                                                                                                                       Über das Zusammenbrechen und das Bett:

Collapsing is not a reflective process, it is a direct manipulation of objects. Definition is not a priori effected by language (title, word-associations, desires ...), is not tied to 'semantic' forms derived from graphic representations, is not determined by methods which renounce nameless sophistication through premature expression.
Without trying to exert control from any aspect, the process and the at the moment still cryptic (detailed) shape of the output are accepted. The

C R A S H

C R A S H

(at the moment of the collapse) shall be the symbol of authority and inexorability of a physical process, the simultaneity of acting force and result.

About the bed:
Through its collapse the originally indifferent, nutral surface of the bed acquires different regions of varying degrees of intensity (even measurable in terms of quality and quantitity by the increased number of positions that can be assumed by the user). This now corresponds less to a general concept of order (or of a bed), rather more to sensation.

As doing it is so simple no further explanations are required.


Das zusammengebrochene Bett
Über das Zusammenbrechen und das Bett:
Das Zusammenbrechen ist ein nicht reflektierendes Verfahren, direkter (ohne jedwede Hilfsmittel) Umgang mit Objekten. Dabei wird von vornherein nicht von Sprache (Titel, Wortvorstellungen, Wünschen,...) definiert, nicht an darstellungsmäßig entwickelte Formen gebunden, nicht von Methoden determiniert, die durch vorzeitigen Ausdruck auf namen- und gestaltlose Raffinessen verzichten. Es wird, ohne unter irgendeinem Aspekt Kontrolle ausüben zu wollen, der Vorgang und die vorerst noch kryptone (Detail-)Ausbildung anerkannt. Der
  K  R  A  C  H
(im Augenblick des Zusammenbruchs) sei Sinnbild der Autorität und Unaufhaltsamkeit eines körperhaften Vorgangs, der Simultaneität von einwirkender Kraft und Ergebnis.

Durch den Zusammenbruch erhielt die ursprünglich indifferente Fläche des Bettes in sich unterschiedliche Intensität. Dies entspricht nun weniger der allgemeinen Vorstellung von Ordnung (oder Bett), jedoch mehr der Empfindung. Die Einfachheit des Versuchs erübrigt hier jede weitere andeutungsweise Schilderung.


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